Digitaal overleg via
Microsoft Teams
De Bibliotheekvereniging Limburg organiseert op dinsdag 27 april 2021 van 13.30 tot circa 15.00
uur een digitaal overleg voor alle Limburgse bibliothecarissen via
Microsoft Teams.
Jammer genoeg kunnen we dit voorjaar nog altijd geen
fysiek overleg organiseren. We stellen echter vast dat de nood om elkaar nog
eens te zien en te horen groot is, vandaar dit digitaal overleg.
Sinds de eerste lockdown van maart 2020 circuleren er regelmatig
e-mails tussen de Limburgse bibliotheken. Die e-mails hebben o.a. betrekking op
de bibliotheekwerking in coronatijden, het e-boekenplatform, Wise of online
betalen. Omdat al die e-mails met vragen en antwoorden in onze mailboxen
terecht komen, wordt het moeilijk om het overzicht te bewaren. Het is kortom
geen handige manier van werken.
Daarom lanceren we met de BVL een ‘Digitaal Platform voor Limburgse bibliotheken’, waarin we naar hartenlust
kunnen discussiëren over allerhande onderwerpen, zonder onze mailboxen te
belasten. We laten jullie graag kennis maken met dit digitaal platform tijdens ons
eerste overleg van 2021.
AGENDA
13.30u. Welkom
en inleiding
13.40u. Presentatie
‘Digitaal Platform voor Limburgse
bibliotheken’
De BVL deed voor de technische realisatie van het digitaal platform beroep op een experten werkgroep. Deze werkgroep bestaat uit Marco
Reali (bib Genk), Steven Van Hissenhoven (bib Bilzen), Anne Vrints (bib
Beringen) en Bart Leemans (bib Maaseik). Zij stellen het digitaal platform aan
ons voor.
Het digitaal platform werkt via Microsoft Teams. Zodra
we je toegang geven, kan je er deelnemen aan discussies en zelf nieuwe topics
lanceren in verschillende kanalen. Maar het is ook een handig instrument om
documenten te delen en actueel te houden (vb. de contactgegevens van elke
bibliotheek).
De leden van de werkgroep geven toelichting bij de
functionaliteiten, de (voorlopige) indeling, de manier van discussiëren enz.
14.20u. Uitwisseling
in kleinere groepjes (break-out rooms)
Na de presentatie krijgen jullie de gelegenheid om in
een kleiner groepje dieper in te gaan op de werking van het digitaal platform, informatie
met elkaar te delen of vragen te stellen. We verwachten dat er zeker praktische
en/of technische vragen zullen opduiken.
Als je deelneemt aan het overleg, ontvang je enkele
dagen op voorhand de deelnamelink + een uitnodiging om het platform op voorhand
al eens te bekijken.
Ook (staf)medewerkers zijn van harte welkom op dit
overleg (één extra deelnemer per bibliotheek).
Laat het even weten als je de uitnodiging via een alternatief
e-mailadres wenst te ontvangen (bijvoorbeeld om technische redenen).
Meld
je deelname (+ de naam en het e-mailadres van maximum één stafmedewerker) ten
laatste op 23 april 2021 bij karla.degreeve@maaseik.be.
Graag ontvangen wij eveneens een seintje als je niet kan
deelnemen. Dank!